Всі нижче подані приклади взято з особистого блоґу Віктора Лисака, який розташований за адресою:
http://www.lysaks.com/log/
Там є детально описані всі кроки отримання подібної компенсації.
Якщо ваш рейс було затримано на більше ніж три години, то:
1. першим кроком є лист, як правило електронний (імейл), до компанії, яка вас перевозила.
Такі листи мають стардартну форму і тому ви можете просто скопіювати текст нижче поданого листа і просто змінити свої дані, котрі тут виділені жирним шрифтом.
Лист:
Dear Sir or Madam,
I am writing regarding the flight W6 4486 that on the 04/07/2018 from Lviv(Ukraine) to London Luton with the scheduled departure time of 20:55 .
My booking reference is: TEW1TQ
This flight had been scheduled to arrive at 21:40, but the actual arrival time was 01:35 (03/06/2018) , which means the flight arrival had been delayed by 3 hours and 55 minutes.
The passengers in the party were: Svitlana Manowska
The judgment of the Court of Justice of the European Union in Tui & others v CAA confirmed the applicability of compensation for delay as set out in the Sturgeon case.
As such, I am seeking compensation under EC Regulation 261/2004 for this delayed flight.
My flight length between Lviv (Ukraine) and London Luton Airport is 1715 kilometres.
Therefore I am seeking a compensation of €400.
I look forward to hearing from you and would welcome a response in 14 days,
Sincerely Yours,
Svitlana Manowska