Порядок Подачі Заяви на Отримання Компенсації від Аваакомпанії

Відповісти
Victor
Повідомлень: 45
З нами з: Суб вересня 30, 2017 10:00 pm

Порядок Подачі Заяви на Отримання Компенсації від Аваакомпанії

Повідомлення Victor » Нед серпня 12, 2018 7:56 am

У цьому дописі хочу подати порядок подання заяви для отримання компенсації за затримку рейсів авіакомпаній на прикладі заяви до компанії WizzAir.

Всі нижче подані приклади взято з особистого блоґу Віктора Лисака, який розташований за адресою:
http://www.lysaks.com/log/
Там є детально описані всі кроки отримання подібної компенсації.

Якщо ваш рейс було затримано на більше ніж три години, то:

1. першим кроком є лист, як правило електронний (імейл), до компанії, яка вас перевозила.

Такі листи мають стардартну форму і тому ви можете просто скопіювати текст нижче поданого листа і просто змінити свої дані, котрі тут виділені жирним шрифтом.

Лист:
Dear Sir or Madam,

I am writing regarding the flight W6 4486 that on the 04/07/2018 from Lviv(Ukraine) to London Luton with the scheduled departure time of 20:55 .

My booking reference is: TEW1TQ

This flight had been scheduled to arrive at 21:40, but the actual arrival time was 01:35 (03/06/2018) , which means the flight arrival had been delayed by 3 hours and 55 minutes.

The passengers in the party were: Svitlana Manowska

The judgment of the Court of Justice of the European Union in Tui & others v CAA confirmed the applicability of compensation for delay as set out in the Sturgeon case.

As such, I am seeking compensation under EC Regulation 261/2004 for this delayed flight.

My flight length between Lviv (Ukraine) and London Luton Airport is 1715 kilometres.

Therefore I am seeking a compensation of €400.

I look forward to hearing from you and would welcome a response in 14 days,

Sincerely Yours,
Svitlana Manowska

Відповісти